tisdag 30 december 2014

Dag 60

För att göra det extra spännande så hade Linn medvetet eller omedvetet gömt bilnycklarna imorse då vi skulle till rådgivningen. Som tur for vi ut i god tid då jag skulle gräva fram bilen ur snön så jag märkte att nycklarna va borta. Efter 5 minuters paniksökande där jag utbrast "Varför just jag?!" var tionde sekund hittade jag reservnycklarna. Sen for vi ut. Agnes grejade i sitt "stekhus" och fixade till krabbsstek och annat gott medan Edwin grymtade som en gris i takt med att jag grävde fram bilen.

Allt gick väl på rådgivningen. Agnes lekte i hörnet medan vi gick igenom Edwins utveckling. Då det va dags för vaccinationer tog hon färdigt fram hans tutt och satte sig bredvid honom. Då han började gråta räckte hon fram tutten åt honom. Det va fint att se.

2 kommentarer:

  1. En fördel med Jeppis är ju att om bilen är insnöad eller du inte hittar nycklarna så kan du alltid gå den där kilometern till stället du var på väg till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jovisst om man är själv. Inte lika snabbt och enkelt med 2 små barn i släptåg och en tid att passa.

      Radera