onsdag 25 februari 2015

Dag 115

Efter en lite påfrestande start på vårdledigheten pga. ingen bil och en massa sjukdagar så tycker jag nu att det är rena rama lyxen att vara hemma med barnen. Det är rena rama rutindagarna nuförtiden.

1. Edwin vaknar klockan 6 och Agnes vaknar klockan 7
2. Vi äter morgonmål vid 7:30 och vinkar iväg Linn som far på jobb
3. Ungarna har ätit färdigt klockan 8:30 och börjar leka/lyssna på musik/bläddra i böcker
4. Jag sitter kvar och dricker kaffe och läser tidningen innan jag börjar städa undan i köket
5. Vid klockan 9 brukar vi hitta på program: fara ut/åka nånstans och om inte så leker vi något hemma. Hemma leker vi Katthult, kurragömma med hunden, kasta leksaker med hunden, brottningsmatch osv. Ibland leker barnen själva och då brukar jag städa vidare eller fortsätta läsa tidningen.
6. Klockan 10 äter vi oftast mellanmål
7. Edwin äter lunch klockan 11
8. Klockan 11:30 far han ut och sova och sover i tre timmar
9. Jag och Agnes äter lunch då Edwin far ut och sova
10. Agnes vilar i sitt rum ca 30-60 min och lyssnar på sagoskivor.
11. Eftermiddagen är rena rama semestern då Edwin sover och Agnes sköter sig i princip själv. Jag brukar städa, vila eller förbereda middagen.
12. Edwin vaknar vid 14:30 och då äter vi mellanmål
13. Efter mellanmålet leker vi. Oftast något av det jag nämnde tidigare. Ibland lyssnar vi också på musik.
14. Klockan 16 börjar vi med middagen
15. Klockan 16:30 kommer Linn hem och då äter vi efter en stund.

Then eat, sleep and repeat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar