måndag 31 augusti 2015

Dag 301

Idag är det sista dagen hemma med barnen och imorgon börjar vardagen med heltidsjobb igen. Bloggen stannade av efter att Linn också fick ledigt. Det va ju mest tiden hemma med barnen då jag va helt själv som jag ville skriva om. Kommer säkert att återkomma här ännu då jag hinner reflektera mera över allt som vi har hunnit med.

10 månader har gått. Det har både varit den bästa tiden i mitt liv och den tyngsta. Jag har lärt mig massor. Både om mig själv, mina barn och vad allt det innebär att vara ensam hemma med barnen. Jag har enorm respekt för alla mammor och pappor som stannar ensam hemma. Det är inget enkelt jobb. Jag hoppas också att den här tiden har gett mina barn mycket fint. Jag tror det. Kanske någon minnesbild finns kvar då de är mycket äldre. Åtminstone kan de läsa här om mina tankar och om allt som de och vi hittat på.

Jag tror att dessa 10 månader har gjort mig till en bättre pappa åt mina barn, en bättre man åt min fru och att jag blivit en rikare människa överlag. Jag är glad över att jag fick och tog chansen att stanna hemma. Om jag skulle stå inför samma beslut igen skulle jag inte tveka. Tack Agnes och Edwin för dessa fina månader tillsammans med er. Om ni läser detta i framtiden så hoppas jag ni vet att jag älskar er väldigt mycket!

2 kommentarer:

  1. Det har varit hur roligt och rörande och fint som helst att följa med ert hemmaliv! Ni är superfina!

    SvaraRadera