måndag 10 november 2014

Dag 8

Denna dag har gått snabbt. Starten va ju sisådär och det är faktiskt första gången jag tänkte att va tusan har jag gett mig in på men det gick snabbt om. Efter att hela gänget fått lite energi i sig va det frid och fröjd. Edwin sov dryga 3h ute så jag och Agnes har umgåtts och lekt.

 Idag va "köttmästarleken" favorit. Den går ut på att en är köttmästare o går till butiken för att köpa en bit kött, han väljer ut en bit, får den inpaketerad och släpar hem dem. Väl hemma ska kniven slipas, köttet skäras i passliga bitar och kryddas, marineras och allt möjligt innan den grillas och äts upp. Jag hade ett silvermunspel som fick agera kniv och en tränyckelpiga som slipsten, Sen låtsaskryddas det i mängd och massor samt marineras och här är det mycket kittlande som Agnes tycker är kul. Sen brukar vi byta om och det är faktiskt kul att se hur hon sedan får leva sig in i rollen som köttmästare.

Dagens konstaterande: Tålamodet lär tränas en hel del under dessa 301 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar