torsdag 9 april 2015

Dag 159

Dagens känsliga samtalsämne:

Agnes: Jag vill int att det ska blåsa så hårt
Jag: men idag blåser det ju int så fasligt
Agnes: (med gråten i ögonen) jag vill int att det ska blåsa i träden sådär
Jag. ....
Agnes: (fem före gråt) Jag vill flytta bort alla träd så de ska slippa blåsten.

Här kommer jag int på vad jag sa sen men jag började prata om nåt annat intressant som avledningsmanöver för att förhindra gråt. Min känsliga dotter tyckte det va så sorligt med träden som fick kämpa i blåsten. Det är inte lätt ibland.

4 kommentarer:

  1. Så fint Du skriver Frank. Både detta och det förra - och många fler. Och här sitter jag och gråter... Man kan gråta av många olika orsaker; av sorg, av glädje - eller av både och. Och mycket annat. Jag tycker att det är skönt att gråta. Och jag vet att det är bra att gråta. Fast det ibland inte ryms in i tidtabellen. Tänk. - Agnes är underbar.

    SvaraRadera
  2. Agnes har en inlevelseförmåga som heter duga! Fina lilla.

    SvaraRadera