onsdag 15 april 2015

Dag 165

Idag besökte vi Folkhälsans familjecafé för första gången. Agnes va som hemma och Edwin va skeptisk 5 minuter och sen rullade det på. 2h spenderades där och vi hann leka, sjunga och äta mellanmål. Jag hann prata lite med andra föräldrar också vilket faktiskt va ganska skönt. Jätteglada och duktiga barn vilket va skönt. Men nog är det ett stohej vid av/påklädning (Edwin började gosbrottas med nån unge då jag klädde på Agnes) och då det ska serveras mellanmål, värmas matburk, plocka frön ur melonbiten, plocka upp pappret som föll på golvet, mata unge osv samtidigt som man försöker få i sig själv nåt att äta. Hejochhå.

Dagens plus: Edwin sa "kääk" för första gången (ett uttryck som Agnes använder dagligen)

Dagens megaplus: Jag la bara ner Edwin vid nattande och for ut ur rummet. Jag hörde hur han steg upp och mumlade för sig själv och sen lade han sig ner igen. Utan gråt. Utan Gnäll. Utan att jag behövde paja och nynna "Sko sko liten häst". Piff paff somnade han bara. Känns som jag vunnit på lotto.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar