måndag 9 september 2019

Hashtag blessed

Påbörjar sista veckan innan det är dags för mig att hänga upp jobbnycklarna för ett tag. Idag kom jag hem först efter klo 18 vilket gjorde att min utlovade utfärd till fammos odlinglott blev framskjuten. Det orsakade diverse livskriser bland de yngre familjemedlemmarna och till slut tog jag till det ultimata tricket: vi spela lite pokémon tillsammans! Friden lade sig i stugan och frun i huset sprang ut för att gräva ner ett o annat fruktträd vi hittade i Lepplax i söndags. Jag tog hand om kvällsrutinerna och det gick förvånansvärt bra. Då jag borstade tänderna på Vidar sa jag efteråt att han va jätteduktig. Då vände han sig om, log mot mig och sa "siitonge". Va säger du, frågade jag. Då upprepade han sig och Anges informerade mig vänligen om att han kallade mig skitunge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar